Oferta przedsiębiorstwa

Przedstawiając ofertę swojej przyszłej firmy, powinniśmy być konkretni. Pracownicy Urzędu Pracy oceniający wniosek o dotacje, powinni nie tylko dowiedzieć się czym będziemy handlować, lub jakie usługi świadczyć, ale również  – w jakich cenach, ile będzie Nam to zajmowało czasu, oraz jakie wiążą się z tym koszty dodatkowe. Taki opis najlepiej przedstawić w formie tabelarycznej. Liczba przykładów w tabeli zależy od działalności. Zwykle wystarcza 10-30 pozycji.

Przykład dla firmy remontowo-budowlanej 

Przykład dla działalności handlowej (sklep internetowy)

Taka tabela może być dla Nas świetną podstawą do późniejszych wyliczeń w prognozowanym rachunku zysków i strat, o czym więcej przeczytacie w tym artykule. W przypadku działalności produkcyjnej/usługowej, związanej z ponoszeniem dodatkowych kosztów energii elektrycznej, wody itp. – powinniśmy przewidzieć dla nich dodatkową kolumnę w tabeli. W przypadku powyższej działalności budowlanej, zakładamy, iż prace są prowadzone w miejscu wskazanym przez klienta, a więc to on ponosi koszty wszelkich mediów.

Część biznes planu poświęcona ofercie planowanej firmy może operować wartościami przybliżonymi. Często konieczne będą uśrednienia. W przypadku usług budowlanych np. w zakresie kafelkowania – cena zależy również od ogólnej kubatury pomieszczenia. Nie ma jednak potrzeby, aby rozbijać samo kafelkowanie na kilka pozycji. W zakresie wysyłki towaru w sklepie internetowym, wartość powinna być mniej więcej dopasowana do wielkości / wagi przedmiotu. W przypadku podobnych produktów, możemy spokojnie posługiwać się jedną stawka. Jeżeli jednak w ofercie znajdzie się np. zestaw bezpieczników samochodowych i opony, to stosowanie tego samego kosztu wysyłki dla tych rzeczy było by już błędem.

Warto dodać kilka zdań tłumaczących, dla czego zdecydowaliśmy się zbudować swoją ofertę właśnie w ten sposób.

Przykład dla sklepu z odzieżą dziecięcą:

Wyróżniać się będę głównie jakością produktów (atesty, naturalne materiały), oraz ciekawym wzornictwem. Obecnie w modzie dla najmłodszych dominują typowe barwy ziemi: słoneczna żółć, intensywna oraz zgaszona zieleń, pomarańcz, brąz. Pojawiają się również ubrania w odcieniach nieba, bieli oraz kremowego korala. Dominujące materiały to bawełna, zamsz, len oraz dzianina szydełkowana, a w okresie jesienno-zimowym: jeans. Będę kierowała się tymi kryteriami dobierając asortyment. Przeważać będą ubrania monomateriałowe, ponadto elementy odzieży będą dostarczane z zapasowymi guzikami i łatkami naprawczymi. W mojej ofercie pojawi się również bardzo modna obecnie odzież „kidult” – czyli dorosłe ubrania w dziecięcych rozmiarach. Klient będzie mógł liczyć na bezpłatne doradztwo, co zostanie wyeksponowane w przekazie marketingowym. W przypadku tego typu zapytań – będę przedstawiała gotowe rozwiązania w co ubrać dane dziecko. W oparciu o posiadany asortyment stworzę również dopasowane do siebie kolekcje. 

Czytaj dalej:

Oferta przedsiębiorstwa
Oceń stronę